Jaké značky servisujem:
SHOWA, WP, KYB, SOLVA, SACHS, ÖHLINS, MARZOCCHI i mnoho dalších.
Proč pravidelně servisovat vaše tlumiče?
Stejně jako u motoru nebo převodovky – výměna oleje se provádí k prodloužení jejich životnosti. Tlumiče také vyžadují pravidelný servis, patří do něj výměna oleje a dílů.
Vidlice a tlumiče mají poměrně hodně tření při svém pohybu (tlumení), to vše opotřebovává olej, simerinky, prachovky, pouzdra a O-koužky.
Postupem času vše ztrácí životnost a přesnou vůli.
Servis předních vidlic proto doporučujeme provádět po 20mth, a po 40 mth u zadních tlumičů.
Co nejvíce odchází?
Nejvíce odchází olej, díky kterému vidlice tlumí.
Každý olej má své specifické vlastnosti jako např.: hustotu, viskozitu, pěnivost a tepelnou stabilitu a postupem času tyto vlastnosti ztrácí.
Jaké díly používat: OEM vs náhrady?
(OEM: originální díly od výrobce)
OEM:
Každý výrobce značek jako SHOWA, KYB, WP testují a vyvíjí různé díly, které mají nízké tření, ale vysokou životnost. Výsledkem je výborná kvalita.
Náhrady:
Různé firmy, které vyrábí svoje neoriginální díly, například simerinky, hodně tlačí na cenu produktu.
Výsledkem je špatné tření a životnost je ve většině případech menší, než u OEM. Proto je vždy lepší použít kvalitu.
Cenový příklad:
Simerink od náhrady: +- 300 CZK
Simerink od OEM: +- 900 CZK
Proto používáme jen ty nejlepší díly a oleje na světě, od výrobců originálních náhradních dílů jako jsou SHOWA, KYB, WP nebo tuningové díly. Kvalita je u nás na prvním místě.
Co se stává s olejem v průběhu MTH?
20 mth
Olej ztrácí svoje vlastnosti a vaše tlumiče a vidlice přestávají být tak citlivé, jak bývaly.
40 mth
Vidlice a tlumiče ztratily tlumící funkci a přestávají být předvídatelné.
Díly ztrácejí přesnost a začínají mít vůle.
60 mth
Olej netlumí ani nemá mazací funkci.
Díly přestávají těsnit a mají vůle.
Vidlice a tlumiče už znatelně nefungují.
100 mth +
Olej netlumí, nemaže a natáhl do sebe špínu z tření. Z oleje se stává „brusný olej“ a hrozí vydření vnitřních komponentů.
Díly jako například pouzdra mají vůle.
Hrozí velké poškození, které může být velmi nákladné na opravu.