Servis

Proč pravidelně servisovat vaše tlumiče?

Stejně jako u motoru nebo převodovky – výměna oleje se provádí k prodloužení jejich životnosti. Tlumiče také vyžadují pravidelný servis, patří do něj výměna oleje a dílů.

Vidlice a tlumiče mají poměrně hodně tření při svém pohybu (tlumení), to vše opotřebovává olej, simerinky, prachovky, pouzdra a O-koužky.

Postupem času vše ztrácí životnost a přesnou vůli. 

Servis předních vidlic proto doporučujeme provádět po 20mth, a po 40 mth u zadních tlumiču. 

Co nejvíce odchází?

Nejvíce odchází olej, díky kterému vidlice tlumí. 

Každý olej má své specifické vlastnosti jako např.: hustotu, viskozitu, pěnivost a tepelnou stabilitu a postupem času tyto vlastnosti ztrácí.

Jaké díly používat: OEM vs náhrady?

(OEM: originální díly od výrobce) 

OEM: 

Každý výrobce značek jako SHOWA, KYB, WP testují a vyvíjí různé díly, které mají nízké tření, ale vysokou životnost. Výsledkem je výborná kvalita.

Náhrady:

Různé firmy, které vyrábí svoje neoriginální díly, například simerinky, hodně tlačí na cenu produktu.

Výsledkem je špatné tření a životnost je ve většině případech menší, než u OEM. Proto je vždy lepší použít kvalitu.

Cenový příklad:

Simerink od náhrady: +- 300 CZK

Simerink od OEM: +- 900 CZK

Proto používáme jen ty nejlepší díly a oleje na světě, od výrobců originálních náhradních dílů jako jsou SHOWA, KYB, WP nebo tuningové díly. Kvalita je u nás na prvním místě.

Co se stává s olejem v průběhu MTH?

20 mth

Olej ztrácí svoje vlastnosti a vaše tlumiče a vidlice přestávají být tak citlivé, jak bývaly.

40 mth

Vidlice a tlumiče ztratily tlumící funkci a přestávají být předvídatelné.

Díly ztrácejí přesnost a začínají mít vůle.

60 mth

Olej netlumí ani nemá mazací funkci.

Díly přestávají těsnit a mají vůle.

Vidlice a tlumiče už znatelně nefungují.

100 mth +

Olej netlumí, nemaže a natáhl do sebe špínu z tření. Z oleje se stává „brusný olej“ a hrozí vydření vnitřních komponentů.

Díly jako například pouzdra mají vůle.

Hrozí velké poškození, které může být velmi nákladné na opravu.